-
17-08-2022
តម្លៃប្រេងបន្តធ្លាក់ចុះចាប់តាំងពីពាក់កណ្តាលខែមិថុនា
ទោះបីជាមានទស្សនវិស័យកាន់តែអាក្រក់ទៅៗសម្រាប់កំណើនសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក ជាពិសេសការធ្លាក់ចុះនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចចិន សេដ្ឋកិច្ចអាល្លឺម៉ង់បានធ្លាក់ចុះដល់កម្រិតទាបបំផុតក្នុងរយៈពេលយ៉ាងហោចណាស់មួយទសវត្សរ៍ចុងក្រោយ ដោយភាពអាប់អួរទីផ្សារលើសពីផលប៉ះពាល់នៃ COVID-19 និងផែនការបង្កើនផលិតកម្មពីប្រទេសអ៊ីរ៉ាក់។ ប្រេងបានធ្លាក់ចុះនៅកម្រិតទាបបំផុតក្នុងរយៈពេលជាងប្រាំមួយខែ។
ប្រេងឆៅបានធ្លាក់ចុះប្រហែល 3.5% មកបិទក្រោមតម្លៃ $87 ក្នុងមួយបារ៉ែលកាលពីថ្ងៃអង្គារ ដែលជាវគ្គជួញដូរនៅរដូវក្តៅនេះ។ ជាលទ្ធផលនៃទិន្នន័យសេដ្ឋកិច្ចរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកធ្លាក់ចុះ រួមទាំងវិស័យផលិតកម្មដែលមានភាពត្រជាក់យ៉ាងឆាប់រហ័ស ស្តង់ដារបានធ្លាក់ចុះរួចទៅហើយ។ នោះតាមពីក្រោយដោយទិន្នន័យសេដ្ឋកិច្ចចិនទាបជាងការរំពឹងទុក។
ជាងនេះទៅទៀត នៅក្នុងកិច្ចពិភាក្សារវាងប្រទេសអ៊ីរ៉ង់ និងក្រុមអ្នកចរចារបស់សហភាពអឺរ៉ុបដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងឆ្ពោះទៅរកកិច្ចព្រមព្រៀងនុយក្លេអ៊ែរជាថ្មី ដែលអាចអនុញ្ញាតឱ្យមានការនាំចេញប្រេងឆៅពីប្រទេសអ៊ីរ៉ង់។ តាមរយៈការដកចេញ ឬកែប្រែទណ្ឌកម្មប្រឆាំងនឹងអ៊ីរ៉ង់ ប្រេងបន្ថែម 1.3 លានបារ៉ែលអាចត្រូវបានផ្គត់ផ្គង់ជារៀងរាល់ថ្ងៃ។
អ៊ីរ៉ាក់គ្រោងនឹងបង្កើនផលិតកម្មប្រេងឆៅរបស់ខ្លួនទៅកាន់ចំនួនថ្មីពី 5 ទៅ 8 លានបារ៉ែលក្នុងមួយថ្ងៃ (bpd) ក្នុងរយៈពេលនេះបើយោងតាមអនុប្រធានទីមួយនៃក្រុមហ៊ុនប្រេងជាតិអ៊ីរ៉ាក់ (INOC) លោក Hamid Younis កាលពីសប្តាហ៍មុន។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ កត្តាជំរុញចម្បងនៃភាពទន់ខ្សោយ ដែលអាចរក្សាតម្លៃប្រហែល 90 ដុល្លារ ឬទាបជាងនេះ គឺជាការគំរាមកំហែងនៃវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចជុំវិញពិភពលោក និងការបិទប្រទេសរបស់ចិន។
អនុសាសន៍ពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគិនប្រេងអាចលក់បាន 87 ដុល្លារដោយដាក់ការការពារនៅ S91 និងទទួលបានប្រាក់ចំណេញនៅ $ 82។
វិភាគដោយលោក៖ ញឹម កុសល ប្រធានផ្នែកប្រឹក្សាយោបល់ហិរញ្ញវត្ថុនៃក្រុមហ៊ុន មូលបត្រ ភីភី លីង
កំណត់ចំណាំ៖
ក្រុមហ៊ុន ភីភី លីង ស៊ីឃ្យួរឹធីឯ.ក.បានខិតខំប្រឹងប្រែងធានាភាពសុក្រិត្យនិងពេញលេញនៃរបាយការណ៍ស្រាវជ្រាវនេះ។ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយដោយហេតុថាទីផ្សារអាចមានការផ្លាស់ប្ដូរគ្រប់ពេលវេលាក្រុមហ៊ុននិងក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធរបស់យើងមិនធានានូវភាពពេញលេញនិងភាពសុក្រិត្យឡើយ។ព័ត៌មាននេះគឺសម្រាប់តែជាឯកសារយោងតែប៉ុណ្ណោះ។គ្មានបុគ្គលណាម្នាក់អាចយកព័ត៌មានស្តីពីការជួញដូររូបិយបណ្ណបរទេសលោហៈធាតុមានតម្លៃនិងផលិតផលហិរញ្ញវត្ថុទាំងនេះក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុន ភីភី លីង ស៊ីឃ្យួរឹធីឯ.ក.ដើម្បីផ្តល់ជាតម្លៃទីផ្សារ ការផ្តល់យោបល់ការស្ទង់មតិនិងការទាក់ទាញវិនិយោគឡើយ។អតិថិជនត្រូវយល់ដឹងអំពីហានិភ័យដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការវិនិយោគភាពប្រែប្រួលនៃទីផ្សារវិនិយោគនិងហានិភ័យនៃការបាត់បង់អាចមានទំហំធំ។អតិថិជនត្រូវពិចារណាដោយប្រុងប្រយ័ត្នទៅលើស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុនិងគោលបំណងវិនិយោគដើម្បីសម្រេចទិសដៅវិនិយោគនិងជ្រើសរើសប្រភេទផលិតផលវិនិយោគដែលសមស្របបំផុតសម្រាប់ការយល់ដឹងរបស់ខ្លួន។